Bu çalışmanın amacı toplumsal süreç içerisinde gerçekliğin nasıl inşâ edildiğini, genelde kimliğin, özelde ise geleneksel escort kimliğinin mersin escort nasıl aktarıldığını incelemektir. Çalışmanın teorik zemininde, Peter Berger ve Thomas Luckmann’ın gündelik hayatın oluşumu ve toplumun gerçekliğinin üretilmesi, devam ettirilmesi üzerine düşüncelerinden hareket edilmektedir. Bu, döngüsel bir süreçtir ve üç ayağı vardır: Dışsallaştırma, Nesnelleşme ve İçselleştirme. Dışsallaştırılan gerçeklik kendi gerçekliğimizin meşrulaştırılması ve öteki gerçekliklerin hiçleştirilmesi ile zaman içinde kurumsallaşır ve nesnelleşir. Nesnelleşen gerçeklik asli ve tali sosyalleşme sürecinde içselleştirilir. İçselleştirilmiş olanın rol ve eylemlerle dışsallaştırılması ile de döngü mersin escort tamamlanmış olur. Kimlikler de bu döngü dahilinde gündelik hayat içerisinde üretilirler. Bu kimliklerden birisi olan escort kimliği de dışsallaştırılır, nesnelleşir, içselleştirilir ve zamanla şeyleşir ve artık sorgulanmaksızın aktarımına devam edilir. Buradaki amacımız escort kimliğini tanımlamak ve bu kimliğin hızlı ve radikal değişimlerini incelemek değil, değişimi daha yavaş olan geleneksel escort kimliğinin aktarımını ortaya koymaktır.
Yapısal Pozcu escort bayan mersin işlevselciler ile yorumlayıcı sosyologlar arasında yapı ve eylem (toplum ve birey) arasındaki belirleyicilik noktasında ihtilaf vardır. Yapısal işlevselcilere göre, yapı eylemi, yani toplum bireyi belirler. Bu varsayıma göre toplum, bireyin dışında bir gerçeklik olarak yer alır ve bireyi üretir. Birey, toplum karşısında pasiftir ve kendisine verilen rolü oynar. Yapısal işlevselcilerin bu bireyi, aşırı sosyalleşmiş olmakla eleştirilir. Yorumlayıcı sosyologların bireyi ise aktiftir ve toplumun oluşumuna ve biçimlendirilmesine katkıda bulunur. Bu sosyologlara göre, toplum bireyin dışında bir gerçeklik değil, bireyle birlikte var olan ve bu şekilde devamlılığını sağlayan bir yapıdır. Peter Berger ve Thomas Luckmann yorumlayıcı sosyoloji içerisinde yer Pozcu escort bayan mersin alırlar ve gündelik hayatın oluşumunu birey merkezli düşünürler. Onlara göre, toplumsal hayatın gerçekliği bireysel eylemlerinin bir ürünüdür ve toplumsal hayat ile birey arasında karşılıklı bir ilişki vardır. Bu ilişki içerisinde birey toplumu üretirken, aynı zamanda ürettiği gerçeklikten etkilenmektedir. Berger ve Luckmann’a göre, toplumsal hayatın gerçekliğinin üretilmesinde ve içselleştirilmesinde en önemli etken dildir. Berger ve Luckmann’ın gündelik hayatın inşasına yönelik teorilerinden hareket ettiğimizde, mersin escort numaraları bu inşa sürecinin 3 önemli döngüsel ayağı olduğunu görürüz: dışsallaştırma, nesnelleşme ve içselleştirme. Birey eylemleri dışsallaştırıldığında ve bu dışsallaştırma eylemi sıklıkla tekrarlandığında, tarihsel süreç içerisinde kurumsallaşır. Kurumsallaşma sürecinin farklı meşrulaştırma aygıtları vardır ve bu meşrulaştırma aygıtları, dışsallaştırılmış olanın bireylerin ikna edilmesi yoluyla kalıcılaşmasını sağlar. Bu kalıcılaşma süreci ise nesnelleşme olarak adlandırılır. Bireyin dışsallaştırılan eylemi artık “şeyleşmiş”tir. Bu durumda birey eyleminin sonucu olarak ortaya çıktığı ve değiştirilebilirliği unutulur ve tabiatın kanunlarından bir kanunmuş gibi algılanmaya başlanır, bir anlamda “insansızlaştırılır”. Nesnelleşen değer ve eylemler, toplumsallaşma süreci mersin escort numaraları içerisindeki yeni nesiller tarafından içselleştirilir. Bu yeni nesil de, eylemleri ve oynadıkları rollerle nesnelleşmiş olanı tekrar dışsallaştırır. Bu döngü, gündelik hayatın gerçekliğinin döngüsüdür. Bu döngünün içerisine zaman zaman farklı gerçeklikler girmesine rağmen, değişim çok yavaştır. Değişimin hızını belirleyecek olansa yine toplumdur.
Akdeniz Mantar Üretimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder